|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استاندار خراسان شمالی از اجرای موفق طرح دانش‌آموزی نجات آب در استان تقدیر کرد

پس از 9ماه تلاش برای اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب در استان خراسان شمالی با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش این استان، مراسم اختتامیه اجرای طرح در سال تحصیلی 91- 90 با حضور استاندار و سایر مسئولان ارشد استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی روز پنجشنبه در این مراسم با اشاره به تاکیدات فراوان قرآن کریم در مورد اهمیت و نقش آب در حیات بشریت، آن را مهمترین وسیله زندگی انسان ذکر کرد.
مهندس "ابوطالب شفقت" گفت: عدم بهره وری صحیح از زمین و مصرف بی رویه آب دو مشکل اساسی این استان و خیانت به نسلهای آینده است.
او افزود: آشنا نبودن کشاورزان با شیوه های صحیح آبیاری از معضلات اصلی هدر رفت آب و خاک است و نتایج اجرای موفق طرح دانش‌آموزی نجات آب در استان ظرفیت‌های نهفته‌ای را در بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای اصلاح رفتار و بهبود شیوه های بهره برداری از منابع آب و خاک آشکار کرد.
استاندار خراسان شمالی با تقدیر از شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای این طرح از صدا و سیمای استان خواست تا به طور جدی در این زمینه اطلاع رسانی کند.
وی گفت: صدا و سیمای استان باید هم در بخش خبر و هم در بخش تولید برنامه در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شود و با اطلاع رسانی فراگیر ، کاستی‌های موجود در اطلاع رسانی را جبران کند.
او تصریح کرد: تاثیر تلویزیون در باز انتشار و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی همزمان با اجرای طرح دانش آموزی نجات آب بسیار شگرف است و تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. مهندس شفقت اظهار داشت: کشاورزان هنوز با شیوه‌های یکصدسال پیش کشاورزی می‌کنند و دانایی اقتصادکشاورزی آنان پایین است و به همین دلیل اطلاع رسانی باید فراگیر شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به موفقیت چشمگیر اجرای طرح دانش آموزان نجات آب در این استان گفت: ظرفیت بسیار خوبی در استان برای تداوم اجرای این طرح ایجاد شده و باید زمینه لازم تحقق آن ایجاد شود.
"محمد وحیدی" با اشاره به انگیزه و نقش مجریان این طرح در استان افزود: خوشبختانه اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای با انرژی بسیار بالایی برای اجرای این طرح به طور جدی وارد عمل شد و فراگیری اجرای طرح در دورافتاده ترین مناطق استان نتیجه همکاری این عزیزان با گروه راهنمایی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش است.
او تصریح کرد: این طرح در سطح کل دانش آموزان مقطع راهنمایی استان به تعداد 44 هزار نفر با همکاری 497 معلم رابط و توزیع اقلام آموزشی تحویلی از شرکت آب منطقه‌ای با موفقیت اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در این مراسم، هدف از اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب را تبیین چالشهای منابع آب استان و ارایه راهکارهای مدیریت صحیح و عمومی این منابع و جذب مشارکت و همکاری مردم از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای دانش آموزان مقطع راهنمایی استان اعلام کرد.
مهندس "علیرضا عامری" ضمن تقدیر از توجه ویژه و پشتیبانی ویژه استاندار و همکاری جدی آموزش و پرورش در اجرای این طرح گفت: در نخستین سال اجرای این طرح همه دانش آموزان مقطع راهنمایی استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش با منابع و مصارف آب و چالش‌های این منابع حیاتی آشنا شدند.
او اظهار داشت: برگزاری کارگاه توجیهی نمایندگان مناطق 9گانه آموزش پرورش خراسان شمالی،‌ آموزش رابطان مدارس راهنمایی استان در مورد این طرح و تدوین و چاپ کتابچه‌های آموزشی،‌ تهیه لوح فشرده و پوسترهای آموزشی، راه‌اندازی مرکز پیامک و پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی و تولید و پخش نماهنگ از جمله کارهای انجام شده در این طرح بوده است.
او با تاکید بر نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی در فرهنگ سازی، اطلاع‌رسانی به موقع، تبیین ظریف، دقیق و همگانی و توجه به نیازهای مخاطب را از جمله مولفه‌های موثر در بهبود فرهنگ مصرف آب کشاورزی، صنعت و شرب و بهداشت برشمرد و آن را مولفه بسیار مهم برای رفع چالش‌های مدیریت توزیع آب عنوان کرد.
مهندس عامری چالش اصلی مدیریت منابع آب این استان را مصرف بی رویه و نادرست آب در بخش کشاورزی و برداشت غیرمجاز و بیش از حد از منابع آب زیرزمینی و سطحی ذکر کرد و افزود: مصرف نادرست و شیوه های پرمصرف آبیاری موجب افزایش تقاضای آب و تهدید منابع آب زیرزمینی استان شده است و تدوین اجرای برنامه‌های غیرسازه‌ای برای فرهنگ سازی و تغییر شیوه‌های مصرف آب بسیار اهمیت دارد.
 همزمان با اجرای این مراسم و برپایی یک نمایشگاه از آثار منتخب دانش‌آموزان، نخستین سال اجرای طرح سراسری دانش آموزی نجات آب در استان خراسان شمالی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش این استان به صورت رسمی سپری شد تا مقدمه اجرای آن برای سال تحصیلی بعدی فراهم شود.
 

کد خبر: 214
  تاریخ خبر : 25 خرداد 1391
 1725
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 39
  • بیشترین بازدید همزمان : 462
  • بازدید امروز : 3,209
  • بازدید دیروز : 4,953
  • کل بازدید : 5,127,298
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 13:40:32
  • شناسه IP شما : 3.136.97.64

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خراسان شمالی، بجنورد، خیابان طالقانی شرقی ، بلوار استقلال ، روبروی بوستان شهر
  • کدپستی : 9415644891
  • تلفن : 2-32263281-058
  • فاکس : 32263280-058
  • پست الکترونیکی : info[at]nkhrw.ir
  • پیامک : 30006883
  • تلفن گویا :