|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی معرفی شد

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی روز یکشنبه با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، استاندار خراسان شمالی و مسوولان ارشد این استان معرفی شد.

ایران جزو چهار کشور برتر سد ساز دنیا
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مهندس "محمد حاج‌رسولی‌ها" مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ایران جزو چهار کشور برتر سد ساز دنیا است.
وی تصریح کرد:‌ قبل از انقلاب اسلامی در کشور 19 سد داشتیم که تمام مطالعات، اجرا و بهره‌برداری آنها توسط کشورهای خارجی انجام می‌شد اما اکنون به برکت خون شهدا و تلاش بخش آب کشور 146 سد ساخته شده که تمام مراحل آن توسط کارشناسان داخلی و به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است.
او افزود: 96 درصد نیروگاههای کشور نیز توسط کارشناسان داخلی ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در بخش دوم سخنانش به شرایط شکننده آب کشور اشاره کرد و گفت:‌ مقدار بارشها در مقایسه با زمان مشابه پارسال 18 درصد کاهش یافته و در زمینه پراکنش بارندگی نیز با مشکل مواجه‌ هستیم.
مهندس حاج‌رسولی‌ها با اشاره به کاهش 40 درصدی بارندگی در خراسان شمالی اظهار داشت: کاهش بارندگی و پراکنش نامناسب آن، مدیریت آب در کشور را سخت‌ کرده است.
او بزرگترین چالش بخش آب کشور را مدیریت نادرست حاکم در بخش آب کشور ذکر کرد و گفت:‌ در دولت جدید دورنمای روشنی برای این بخش ترسیم شده است که دستور رییس جمهوری برای تشکیل شورای عالی آب، محور اصلی این چشم‌انداز است.
وی اظهار داشت: با مدیریت آب کشور به صورت بخشی و منطقه‌ای ،‌ امکان برنامه‌ریزی از وزارت نیرو در عمل گرفته شده است زیرا مدیریت آب در این مناطق به صورت چانه‌زنی اداره می‌شود و عدالت محوری سست شده است اما با نگاه ملی به آب و تشکیل شورای عالی آب کشور و شوراهای حوضه‌ای، این مشکلات برطرف خواهد شد.
مشاور وزیر نیرو با اعلام آغاز به کار شورای حوضه‌ای آب در فلات مرکزی و ارومیه از راه اندازی و فعالیت شورای حوضه ای آب در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راه اندازی و فعالیت شورای حوضه ای آب در مناطق مختلف کشور با مشارکت مقامات مرتبط کشوری و استانداران پیگیری می شود و عزم ملی در این زمینه دیده می شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، چالش دوم بخش آب کشور را بارگذاری بیش از حد روی این بخش ذکر کرد و گفت: طرحهای توسعه این منابع دیگر رو به اتمام است.
مهندس حاج رسولی‌ها، مشکلات آب زیرزمینی را چالش سوم مدیریت منابع آب کشور خواند و گفت:‌ از مجموع 600 حوضه مطالعاتی کشور، 300 حوضه با افت شدید آب زیرزمینی مواجه است که ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا را می‌طلبد.
وی اقتصاد آب را نیز یکی از چالش‌های اصلی مدیریت این منابع در کشور برشمرد و گفت:‌ نمره ما در این بخش در حدود صفر است.
او تصریح کرد: ارزش واقعی آب محاسبه نشده و با اینکه 98 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود اما ارزش آب در این بخش نهادینه نشده است.
وی یکی از راهکارهای نیل به تحقق ارزش واقعی آب را راه‌اندازی بازارهای محلی آب ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی این بازارها در دستور کار قرار دارد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست خواستار ترسیم حوضه آب استان در شش ماه آینده برای فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شد.
"سيد علي اكبر پرويزي" افزود: بايد براي مديران و سرمايه گذاران مشخص شود كه چه مناطق و طرح هايي توجيه اقتصادي ندارد تا تجربه و خطا نداشته باشيم و آن گونه نشود كه پس از يك سال با نظر منفي مواجه شويم .
او با ذكر اين نكته كه طرح هاي صنعتي دچار كم آبي است و مجبوريم سرمايه گذاران را به سوي سرمايه گذاريهايي كه مصرف آب كمتري دارند هدايت كنيم گفت در سالهاي اخير نيز به تدريج بارندگيها كمتر شد لذا بايد منابع آب را به دقت مديريت كنيم وگرنه دچار مشكل مي شويم چون بيشترين مصرف آب در استان در حال حاضر متوجه كشاورزي است.
وی خواستار اصلاح روشهاي آبياري در كشاورزي استان به دلیل مصرف بالای روشهای کنونی شد و گفت: جهاد كشاورزي بايد روش مصارف آبهاي سطحی و زير زميني را مديريت كند و هماهنگي بين بخشي در حوضه آب منسجم تر شود.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست،‌ تعرفه پایین آب و فقدان نگاه صحیح به جنبه اقتصادی آن به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت را چالش اصلی بخش آب استان ذکر کرد و بر ضرورت حفظ منابع آب حتی به وسیله خرید آن از بخش صنعت و حفظ ذخایر آب برای آینده تاکید کرد. مهندس "رضا نعیمی" بر ضرورت تکمیل پروژه‌ها و تکمیل طرحهای نیمه تمام آب استان و مدیریت صحیح منابع آب سطحی استان به ویژه در حوضه آبریز اترک تاکید کرد.
مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در سخنانی ترکیب و نوع قرارداد کارکنان این شرکت را برای اجرای برنامه‌ها و دستیابی به اهداف، نامناسب خواند و گفت:‌ از 185 نفر نیروی انسانی این شرکت 17 نفر رسمی، 40 نفر قراردادی جاری، 30 نفر قرارداد طرح، 23 نفر قرارداد مدت معین و 72 نفر شرکتی هستند که این ترکیب،‌ ترکیب مناسبی نیست. مهندس "علیرضا عامری" بهره‌برداری از چهارطرح بزرگ آبرسانی و آغاز عملیات اجرایی چند سد جدید از جمله مهمترین اقدامات این شرکت در چهار سال اخیر یاد کرد.
در پایان این نشست مهندس "کاظم طاهریان" به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی معرفی و از مدیرعامل پیشین شرکت تقدیر شد.
مهندس طاهریان، ضرورت اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به دلیل استهلاک برخی از آنها به علت طولانی شدن مدت اجرا، ساماندهی منابع آبهای مرزی و تسریع در اجرای طرحهای این مناطق، آبرسانی به شهرهای استان، تاکید بر بهره‌برداری صحیح از طرحهای بهره‌برداری شده،‌ واگذاری امور تصدیگری به بخش خصوصی توانمند و همچنین ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی دقیق منابع آب استان را از جمله مهمترین اولویت‌های کار خویش در استان برشمرد.
مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، 24 سال سابقه کار در صنعت آب و برق کشور را دارد و در استانهای گلستان، مازندران، قم، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران فعالیت داشته است.

کد خبر: 317
  تاریخ خبر : 20 بهمن 1392
 2057
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 462
  • بازدید امروز : 2,032
  • بازدید دیروز : 4,953
  • کل بازدید : 5,126,121
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 10:19:36
  • شناسه IP شما : 18.116.118.198

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خراسان شمالی، بجنورد، خیابان طالقانی شرقی ، بلوار استقلال ، روبروی بوستان شهر
  • کدپستی : 9415644891
  • تلفن : 2-32263281-058
  • فاکس : 32263280-058
  • پست الکترونیکی : info[at]nkhrw.ir
  • پیامک : 30006883
  • تلفن گویا :