|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

امضای تفاهمنامه همکاری صدا و سیما و شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

تفاهمنامه و قرارداد همکاری و مشارکت در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بین شرکت آب منطقه‌ای و صدا و سیمای خراسان شمالی امضا و مبادله شد.

به گزارش اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مدیرعامل این شرکت در نشست امضا و مبادله این تفاهمنامه، هدف از این کار را همکاری نزدیکتر طرفین برای اطلاع‌رسانی، آگاه سازی عمومی و تغییر باورها و رفتارهای مردم در زمینه مصرف آب به ویژه مصرف آب کشاورزی و مدیریت بهینه منابع آب اعلام کرد.

مهندس " کاظم طاهریان" گفت: ما اعتقاد داریم تغییر رفتارهای بهره‌برداری غیرمجاز از منابع حیاتی آب استان، تنها با ایجاد زمینه‌های فرهنگی مناسب در خصوص شیوه‌های بهره برداری از منابع آب استان، امکان پذیر است و صدا و سیما در این زمینه نقش اساسی دارد.

او گفت: استفاده نادرست و بهره برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی هم اکنون استان وکشور را با مشکل بزرگ روبرو کرده است و ادامه این روند منابع عمومی را دچار مخاطره خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب، اضافه برداشت از چاههای دارای پروانه در استان مشکل اصلی این منابع است و سالانه بیش از یکصد میلیون متر مکعب آب به صورت غیر مجاز از این منابع برداشت می‌شود.

او تصریح کرد: با نگاهی به رفتار مصرف مردم در کشورهای پیشرفته درمی‌یابیم هرچند متوسط بارندگی ها در این کشورها بیش از 5 برابر بارندگی در کشور ما است اما رفتار مصرفی آنها هدفمند و بر اساس الگوهای مشخص تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، زمینه‌سازی مناسب فرهنگی را از نیازهای اساسی برای تغییر رفتار مردم برشمرد و گفت: ما اصل را بر فرهنگ سازی گذاشته ایم و در این مرحله با کمک صدا و سیما از مردم می خواهیم  شیوه های استفاده درست از منابع آب را در پیش گیرند.

مدیر کل صداو سیمای خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به سطح بالای درک مردم گفت: سعی ما براین است که باورهای مردم تغییر یابد و تغییر این باور باعث تغییر رفتار و نهادینه شدن فرهنگ مناسب بهره‌برداری از منابع آب بشود.

وی برضرورت تولید و پخش مداوم و هدفمند برنامه‌های اطلاع رسانی رادیو و تلویزیونی برای نهادینگی فرهنگ مصرف و مدیریت صحیح بهره‌برداری از منابع آب تاکید کرد و گفت: صدا و سیما اراده و تلاش لازم را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

او گفت: علاوه بر برنامه های پیش‌بینی شده در تفاهمنامه، مرکز صداو سیمای خراسان شمالی با تنوع برنامه های که برای قومیتهای مختلف فارس ، کرمانج، ‌ترک و ترکمن دارد که در بخشهای مختلف همکاری لازم را انجام خواهد داد.

معاون صدای مرکز صدا و سیمای خراسان شمالی نیز در این نشست، رادیو را بستر مناسبی برای انتقال پیام و آگاه سازی ذکر کرد و گفت: این معاونت آمادگی تولید برنامه‌های مختلف نمایشی، مستند و برنامه‌های خاص کودک و نوجوان را در راستای مدیریت مصرف بهینه منابع آب، دارد.

بابک بهادری، سرپرست اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هم با اشاره به حافظه کوتاه مدت افکار عمومی، بر ضرورت تغییر تمرکز از تولید برنامه‌های رویدادمدار به تولید برنامه‌های فرایند مدار در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی تاکید کرد و گفت: هدف ما تولید و پخش برنامه های فرایند مدار برای آگاه‌سازی عمومی در زمینه چالشهای مهم منابع آب استان و کشور است.

او گفت: در تفاهمنامه مشترک بین این شرکت و صداو سیما، تولید و پخش 24 برنامه تلویزیونی، 48 برنامه رادیویی، 24 گزارش خبری رادیویی و24 برنامه گزارش خبری تلویزیونی در مدت حدود هفت ماه مقرر شده است. وی افزود: آگاه سازی عمومی درباره مسائل و راهکارهای حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب در قالب 52 قسمت از مسابقه تلویزیونی "تلاش" را از دیگر مفاد تفاهمنامه مبادله شده است.

بهادری تصریح کرد: سیاستهای مدیریت منابع آب در سطح کشور فراتر از نگرش حاکم بر تقسیمات سیاسی است و با توجه به نگاه حوزه‌ای به منابع آب، آگاه سازی و اطلاع رسانی خارج از مرزهای استان و در شبکه‌های سراسری، ضروری است که به همین دلیل تولید و پخش 26 برنامه گزارش خبری تلویزیونی از "شبکه خبر" از دیگر مفاد منظور شده در این تفاهمنامه است.

 

 

کد خبر: 447
  تاریخ خبر : 25 آذر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 25 آذر 1394
 مدیر روابط عمومی
 2394
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 23
  • بیشترین بازدید همزمان : 462
  • بازدید امروز : 1,073
  • بازدید دیروز : 4,363
  • کل بازدید : 5,141,338
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 10:16:31
  • شناسه IP شما : 3.144.172.115

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خراسان شمالی، بجنورد، خیابان طالقانی شرقی ، بلوار استقلال ، روبروی بوستان شهر
  • کدپستی : 9415644891
  • تلفن : 2-32263281-058
  • فاکس : 32263280-058
  • پست الکترونیکی : info[at]nkhrw.ir
  • پیامک : 30006883
  • تلفن گویا :