|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استاندار خراسان شمالی: طرحهای خوبی برای مدیریت آب استان اجرا شده است

استاندار جدید خراسان شمالی با اشاره به طرحهای در دست بهره برداری و اجرای مدیریت منابع آب استان گفت: خوشبختانه طرحهای خوبی در این زمینه اجرا شده و برآیند مدیریت منابع آب برای توسعه پایدار امیدبخش است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی "محمود احمدی بیغش" در نشست مدیرعامل و معاونان این شرکت با اشاره به محرومیت‌ها و ضرورتهای توسعه استان خراسان شمالی خواستار تلاش بیشتر مدیران و کارشناسان برای ارتقای شاخصهای منابع آب استان و تسریع بیشتر در طرحهای آبرسانی برای شهرها و زمین‌های پایاب سدهای استان شد.
وی گفت: طرحهای آبرسانی بسیار خوبی برای شهرهای بزرگ استان اجرا شده و اگر همزمان آماده بهره‌برداری شود احتمال حضور رییس محترم جمهوری برای افتتاح همزمان طرحهای آبرسانی استان وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: پس از تشکیل این شرکت در سال 1385 تاکنون طرحهای بزرگی برای مدیریت و استحصال منابع آب استان طراحی و اجرا شده است.
مهندس "علیرضا عامری" طرحهای آبرسانی به شهرهای بزرگ استان نظیر شیروان، بجنورد، اسفراین و گرمه جاجرم، مطالعه و اجرای شش سد جدید، بازگشایی رودخانه‌های داخلی و مرزی، جهش در تخصیص و جذب اعتبارات و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی برای مدیریت منابع آب را از جمله دستاوردهای بزرگ این شرکت در سالهای اخیر برشمرد.
وی با اشاره به اظهارات برخی افراد برای زیرسوال بردن کارنامه این شرکت، این اظهارات را سیاه‌نمایی خواند و گفت: سیاه نمایی برخی افراد در این زمینه به دستاوردهای دولت خدشه وارد می‌سازد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از پیگیری استان در خصوص طرحهای مهرماندگار استان تقدیر کرد و گفت: طرحهای مدیریت آب مشمول "مهر ماندگار" در استان شامل سه طرح بزرگ آبرسانی، سه سد در دست ساخت و شبکه‌های آبیاری زمین‌های پایاب چهار سد استان است.
مهندس عامری اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر اسفراین 94 درصد، آبرسانی به شهر بجنورد 87 درصد، آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم 87 درصد و سد گلول نیز 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال جاری افتتاح خواهند شد.
او با اشاره به اینکه کار اجرایی سدهای قزلداش و سومبار و زهکشی زمین‌های پایین دست این دو 33 درصد پیشرفت داشته است، افزود: شبکه آبیاری و زهکشی زمین‌های پایاب سد شیرین‌دره و شبکه آبیاری و زهکشی سد گلول نیز به ترتیب 92 و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
مهندس "رضا نعیمی" معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به منابع تجدید پذیر آب، مدیریت تقاضای این منابع در استان را دچار چالش خواند و گفت: برداشت بیش از اندازه از منابع آبهای زیرزمینی و توسعه بی رویه زمینهای آبی و باغات در بالادست رودخانه‌ها معضل اصلی حفاظت منابع آب استان است.
وی از مطالعه حد حریم و بستر بیش از یکهزار کیلومتر رودخانه از 2100 کیلومتر رودخانه‌ها و مسیلهای مهم استان خبر داد و گفت: حدود حریم و بستر 250 کیلومتر از این رودخانه‌ها علامت گذاری شده و 100 کیلومتر دیگر در دست اجراست.
او طول رودخانه‌ها و مسیلهای ساماندهی شده استان را حدود 80 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 12 کیلومتر از این رقم مربوط به شهر بجنورد است و 55 کیلومتر دیگر در این شهر نیاز به ساماندهی دارد.
مهندس "حسین علیمیرزایی" معاون طرح و توسعه این شرکت نیز دراین نشست طرحها و پروژه‌های منابع آب استان را از حساستیرین پروژه‌های استان خواند و گفت: تعهدات ایجاد شده در طرح آبرسانی بجنورد همواره بیشتر از اعتبارات تخصیصی بوده و انشاا... این طرح امسال بهره‌برداری می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: در زمان تشکیل استان تنها دو پروژه آب در این استان فعال بود اما بعد از آن زمان تاکنون 60 پروژه مدیریت آب استان تحویل موقت شده و 38طرح و 57 پروژه نیز اکنون در حال اجراست.
او طرح آبرسانی به شیروان را از موفقترین طرحهای آبرسانی خواند و گفت: اکنون 90 درصد آب مورد نیاز شهر شیروان از تصفیه خانه این طرح تامین می‌شود. وی شبکه‌های آبیاری اجرا و تحویل شده در دو سال اخیر در استان را به لحاظ وسعت همسان با شبکه‌های آبیاری خوزستان ذکر کرد و گفت: 2100 هکتار شبکه فرعی ابیاری نیز در شهرستانهای شیروان و اسفراین آماده بهره‌برداری است.
مهندس "فیروز شکیبا" معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت نیز در این نشست با اشاره به شاخصهای مدیریت منابع آب استان، اعلام کرد: با بهره‌برداری از طرحهای آبرسانی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سدهای استان شاخصهای مدیریت منابع آب در خراسان شمالی ارتقا می‌یابد و به میانگین کشوری نزدیک خواهد شد.
"بابک بهادری" مدیرروابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز عملکرد و دستاوردهای این شرکت در جلب مشارکت عمومی و افزایش سرمایه‌ اجتماعی برای مدیریت عرضه و تقاضای آب استان را در سطح کشور کم نظیر خواند و گفت: اطلاع رسانی به افکار عمومی از طریق وسایل ارتباط‌جمعی و ارتباط با واسطه‌های انتقال افکار عمومی براساس سیاستهای وزارت نیرو همواره در اولویت برنامه‌های آگاهی بخشی این شرکت بوده است که کسب رتبه‌ دوم اطلاع رسانی و روابط عمومی در کشور در سالهای پیاپی و زمینه‌سازی یرای ارتقای آن حاصل این کار است.
 

کد خبر: 224
  تاریخ خبر : 21 مرداد 1391
 2032
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 462
  • بازدید امروز : 2,762
  • بازدید دیروز : 5,580
  • کل بازدید : 5,152,671
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:13:39
  • شناسه IP شما : 18.116.40.177

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خراسان شمالی، بجنورد، خیابان طالقانی شرقی ، بلوار استقلال ، روبروی بوستان شهر
  • کدپستی : 9415644891
  • تلفن : 2-32263281-058
  • فاکس : 32263280-058
  • پست الکترونیکی : info[at]nkhrw.ir
  • پیامک : 30006883
  • تلفن گویا :